Sadettin Türkün Ortaokulu'ndan
  • EĞİTİM
  • 23 Eylül 2025 Salı 21:49

Bursa'da akademik başarının yanında gerçekleştirdiği sosyal, sanatsal ve sportif faaliyetlerle göz dolduran ve adından sıkça söz ettiren Nilüfer Sadettin Türkün Ortaokulu, sanatla matematiği buluşturan bir etkinliğe imza attı.

Çocukların korkulu rüyası olan Matematik dersine farklı bir bakış açısı getiren Sadettin Türkün Ortaokulu, matematiği sanatla buluşturdu. Konuya ilişkin açıklama yapan okul müdürü Asım Altuntaş, "Matematik ve Sanat” Projesi ile öğrencilerimize matematiği, geometriyi farklı bir bakış açısı ve disiplinle sevdirerek anlatacağımıza inanıyoruz..." dedi.  

Tayyare Kültür Merkezi Cemal Nadir Salonu'nda açılan "Matematikten Sanata" sergisinin koordinatörlüğünü okul müdürü Asım Altuntaş yaparken, küratörlüğünü matematik öğretmeni Pınar Ülker, danışmanlığını ise görsel sanatlar öğretmeni Esin Alın yaptı.

2024 – 2025 Eğitim Öğretim yılında uygulamaya konan, “Yeni Maarif Modeli Müfredat Programı” kapsamında matematik dersi  “Temel Geometrik Çizimlerin Özellikleri” teması işlenirken sanat akımlarından Kübizm akımından örnekler verilerek resim sanatı ve matematik dersi ilişkilendirip, yapılan çalışmalar hazırlanan sergi ile Bursa kamuoyunun beğenisine sunuldu.

Sergide geometrik şekillerden oluşan 35 akrilik resim çalışması ile 20 mozaik mandala çalışmasının yer aldığını belirten Sadettin Türkün Ortaokulu Müdürü Asım Altuntaş, "Bu çalışmalar hazırlanırken atık malzemeler değerlendirilerek 2 ayrı desen panosu oluşturuldu..." dedi.

Etkinlikte emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilere teşekkür eden Altuntaş, sözlerine şöyle devam etti:

"Matematik ve Sanat Projesi' ile öğrencilerimize matematiği, geometriyi farklı bir bakış açısı ve disiplinle sevdirerek anlatacağımıza inanıyoruz. 

Disiplinler arası bir yaklaşımla öğrencilerimize matematiğin, sanat eserlerindeki yansımalarını keşfettirme; öğrencilerin tasarım becerilerini geliştirme; doğadaki soyut bir kavramdan yola çıkarak sanatsal etkinlikler aracılığıyla somut materyaller oluşturma; matematiği sanatın görselleştirme ve estetik bakış açısıyla anlamlandırma; somut ürünler ortaya çıkarma süreçlerinde görsel sanat dallarından yararlanma ve süreç boyunca çevrimiçi etkileşimli uygulamalarla bu kazanımları 22. yüzyıl becerileriyle destekleme amaçlanmıştır...

 

 

HABERE YORUM EKLE