
Eğitim dünyasının önde gelen akademisyenlerini ve alan uzmanlarını bir araya getiren ISNITE 2025, Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen törenle kapılarını açtı.
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Arena Eğitim Kurumları ve Journal of Teacher Education and Educators (JTEE) iş birliğiyle düzenlenen ISNITE 2025, (International Symposium on New Issues in Teacher Education) Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde gerçekleştirilen açılış töreniyle başladı.
Öğretmen eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri değerlendirmek ve deneyim paylaşımında bulunmak için uluslararası bir platform sunmayı amaçlayan sempozyum, dünyanın dört bir yanından eğitim dünyasının önde gelen akademisyenlerini ve alan uzmanlarını Bursa’da buluşturdu.
Yoğun katılıma sahne olan açılış töreni, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Salih Çepni, Arena Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Celal Arslan ve Arena Eğitim Kurumları Bilim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Feyyat Gökçe’nin konuşmalarıyla gerçekleşti.
“Öğretmenlerimiz Ne Kadar Güçlü Bir Vizyona Sahip Olursa, Gelecek Nesiller de O Kadar Güçlü Yetişir”
Açılış töreninde konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, “Dünyamız, baş döndürücü bir hızla değişiyor. Teknoloji, bilim ve toplumsal dönüşümler, eğitimin her aşamasında yenilikçi yaklaşımlar gerektiriyor. Bugün çocuklarımız, çok küçük yaşlardan itibaren dünyayla bağlantı kuruyor. Bu noktada, öğretmenlerimizin bu değişime öncülük edecek donanıma sahip olmaları kritik önem taşıyor. Çünkü öğretmenlerimiz ne kadar güçlü bir vizyona sahip olursa, gelecek nesillerimiz de o kadar güçlü yetişir. Bursa’da ilk kez gerçekleştirilen ISNITE 2025, bu anlamda çok değerli bir platform sunuyor. Burada paylaşılacak bilgiler ve üç gün sürecek tartışmalar, gençlerimizin yarınlarına atılmış güçlü tohumlar olacaktır. Çocuklarımızın yalnızca akademik bilgiyle değil, sanat, spor ve müzik gibi alanlarda da donanımlı yetişmesi büyük önem taşımaktadır. Çünkü biliyoruz ki, dünyada başarı hikayesi yazmış her bireyin hayatında bu alanlara dair bir iz mutlaka vardır. Bu nedenle eğitimi yalnızca bilgi aktarımı olarak değil, çok yönlü bir gelişim yolculuğu olarak görmek zorundayız. ISNITE 2025 sempozyumunu hayata geçiren tüm paydaşlara teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
“Öğretmenlerimizi Desteklemeliyiz”
Eğitim dünyasının değişen dinamiklerine ve öğretmenlerin artan sorumluluklarına dikkat çeken Bursa İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ahmet Alireisoğlu, “ Öğretmenlik mesleği her zamankinden daha fazla emek, koordinasyon ve liderlik gerektiriyor. Bursa, eğitimde örnek projeler üreten ve başarılarıyla fark yaratan bir şehir. Bizler öğretmenlerimizi yöneticilerimizin desteğiyle, şehrimizin sunduğu imkanlarla ve okul dışındaki öğrenme ortamlarının da katkısıyla güçlendirmek zorundayız. Çünkü her yıl karşımıza çıkan öğrenciler değişiyor; biz de anlatım yöntemlerimizi, yaklaşımlarımızı güncellemek durumundayız. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, öğrencilerimizi sınav odaklı bir yarıştan çıkarıp onların ilgi ve becerileri doğrultusunda daha anlamlı ve sürdürülebilir bir eğitim yapısına yönlendirmeyi amaçlıyor. Önümüzdeki süreçte bu dönüşümü daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.Biz gençlerimize güveniyoruz. Onların donanımlı, değerlerle bütünleşmiş bireyler olarak yetişmeleri için hep birlikte sorumluluk taşıyoruz. Bu nedenle öğretmenlerimizi destekleyen, onların gelişimine katkı sağlayan bu tür organizasyonlarda bulunmayı çok kıymetli buluyor, emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.” dedi.
“Eğitimin Kalitesi, Öğretmenin Kalitesi İle Doğrudan İlişkilidir”
Öğretmen gelişiminin eğitimin en önemli unsurlarından biri olduğunun altını çizen Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof.Dr. Salih Çepni ise, “Öğretmen eğitimi yalnızca ülkemizde değil, tüm dünyada çok önemli bir konudur. Biz eğitimciler ve araştırmacılar olarak çok iyi biliyoruz ki, eğitimin kalitesi, öğretmenin kalitesi ile doğrudan ilişkilidir. Eğer bir kurumda öğretmen nitelikli, donanımlı ve kendini geliştirmişse, o kurumda verilen eğitim de mutlaka yüksek kalitededir. Ancak öğretmen niteliği yeterince güçlü değilse, fiziki imkânların çok iyi olması ya da yönetsel koşulların mükemmel olması bile eğitimin niteliğini arzu edilen seviyeye taşıyamaz. Yaklaşık otuz yıldır, ülkemizde eğitim-öğretimin ve öğretmen eğitiminin kalitesini artırmak için çalışmalar yürütüyoruz. Bugün burada düzenlediğimiz bu sempozyum, işte bu çabaların önemli bir parçasıdır. Üç gün boyunca çok değerli akademisyenler, araştırmacılar ve uygulayıcılar bir araya gelerek bilgi ve deneyimlerini paylaşacaklar. Uluslararası katılımcılarımızın da katkılarıyla bu sempozyumun, öğretmen eğitiminin gelişimine güçlü bir ivme kazandıracağına inanıyorum.” şeklinde konuştu.
“Değişime Öncülük Etme Sorumluluğu Taşıyoruz”
Arena Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Celal Arslan ise, “Bursa’da sıkça dile getirdiğimiz bir sözü burada bir kez daha paylaşmak isterim: “Bursa Büyürse, Türkiye Büyür” Bu anlayışla, her zaman yeniliklere ve değişime açık olduk, gelişimin en büyük itici gücünün iş birliği olduğuna inandık. Eğitim ise bu büyümenin en önemli bileşenlerinden biri. Eğitim dünyası, sürekli yenilenmeyi, değişimi ve gelişimi zorunlu kılan bir alan. İçinde bulunduğumuz yüzyılda öğretmen eğitimi, yenilikçi yaklaşımlar ve modern modellerle yeniden şekilleniyor. Bizler, hem yöneticiler hem de öğretmenler olarak, bu değişime öncülük etme sorumluluğunu taşıyoruz. Bizlerin de öğretmenlerimizin yanında durması, onların potansiyellerini ortaya çıkarmalarına fırsat tanıması büyük önem taşıyor. Ancak güçlü bir destek ve iş birliği ile daha sağlam, daha nitelikli adımlar atabilir, ülkemizin eğitim vizyonuna katkı sunabiliriz. ISNITE 2025 Kongresi’nin hepimiz için yeni ufuklar açan, ilham veren bir platform olacağına inanıyorum. Bu anlamlı organizasyonda bizleri yalnız bırakmayan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Mustafa Bozbey’e, bugün burada, uluslararası niteliğiyle her geçen yıl daha da büyüyen bu kongreyi düzenleyebilmemizi sağlayan Bursa İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Dr. Ahmet Alireisoğlu, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Sayın Prof.Dr. Salih Çepni ve Arena Eğitim Kurumları Bilim Kurulu Başkanı Sayın Prof. Dr. Feyyat Gökçe başta olmak üzere, bu sürece emek veren, katkı sağlayan tüm paydaşlarımızın kez daha teşekkür ediyor, sempozyumumuzun verimli ve başarılı geçmesini diliyorum.” dedi.
“ISNITE 2025 Ulusal ve Uluslararası Düzeyde Güçlü Bir Köprü Olacak”
ISNITE sempozyumlarının gelişim süreciyle ilgili bilgiler sunan Arena Eğitim Kurumları Bilim Kurulu Başkanı Prof.Dr. Feyyat Gökçe, “ISNITE sempozyumları, 2013 yılında Hacettepe Üniversitesi’nde başlayan, yıllar içinde İtalya, Yunanistan, Finlandiya, Polonya ve Malta gibi ülkelerde devam eden uluslararası bir bilimsel paylaşım platformu haline geldi. Pandemi süreci ve küresel gelişmeler nedeniyle bir süre ara vermek zorunda kalsak da, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Salih Çepni ve Arena Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Ceren Arslan’ın değerli katkılarıyla bu yıl sempozyumun yedincisini yeniden Türkiye’de düzenlemekten büyük bir memnuniyet duyuyoruz. Öğretmen eğitimi ile ilgili de değerlendirmelerini paylaşan Gökçe, öğretmen yetiştirme ve geliştirme süreçleri, ülkemizde uzun yıllardır tartışılan konuların başında geliyor. Ancak bu tartışmaların, iş birliği ve bilgi paylaşımına dayalı somut adımlara dönüşmesi büyük önem taşıyor. ISNITE 2025’in de, bu anlamda ulusal ve uluslararası düzeyde güçlü bir köprü görevi üstleneceğine inanıyorum. Organizasyonda emeği geçen tüm ekibimize, bizlerle deneyimlerini paylaşmak üzere farklı ülkelerden gelen değerli akademisyenlere ve katkı sunan tüm paydaşlarımıza yürekten teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
5 Eylül 2025 tarihine kadar Arena Okulları’nda devam edecek sempozyumda, eğitim sistemleri, öğretmen geliştirme politika ve uygulamaları; değişen dünya ve öğretmen nitelikleri; öğretmenlerin hizmet öncesi eğitimi; eğitim platformlarında değişme ve öğretmenlerin hizmet için eğitimi ile öğretmen ve öğretmen eğitimcilerin sorunlar gibi pek çok konu Amerika Birleşik Devletleri, Cezayir, Çin, Danimarka, Finlandiya, İngiltere, İtalya, Japonya, Kamerun, Nijerya, Rusya, Ukrayna, Yunanistan ve Özbekistan gibi farklı ülkelerden akademisyenlerin ve uzmanların sunumlarıyla değerlendirilecek.
HABERE YORUM EKLE